fredag 30. mai 2008

Refleksjon over bloggen!

I løpet av andre termin, ønsket lærerne at elevene skulle lage en egen blogg side, hvor vi skulle legge ut forskjellige oppgaver og artikler. Dette passer skole vår veldig godt, fremfor andre skoler, siden vi er en dataskole.
Det er flere positive sider ved å bruke blogg til skole arbeid. For det første er det ryddig der alt arbeidet ligger på en side som vi holder pen og ordentlig. Dette gjør det lettere å søke opp ditt tidligere arbeid og bli skjent med det, ved at du titter inne på bloggen din når du fikser og ordner. Ikke bare det, vi kan også surfe rundt og se på andres arbeid. Dette har fått meg til å lese, oppdatert litt og inspirert av andre skolekamerater.

Det er neste litt negative med dette, har vert at blogg siden er til tider ustabil og tuller med arbeidet jeg har gjort. Enkelte ganger har jeg også hatt problemer med å komme inn på siden min for å endre og skrive inn innlegg.

1 kommentar:

LK sa...

Fint at du har sett nytten av egen og andres blogging. Til tross for at jeg er lærer har jeg nemlig stor tro på at dere lærer best av å se på eget og medelevers arbeid og reflektere over det.